سفارش تبلیغ
صبا ویژن


نابغه ها

می خوام همه چیزو درمورد کشورهای دنیا بدونین هر روز یک کشور:

 

جغرافیا: کانادا، دومین کشور بزرگ دنیا با ?،???،??? کیلومتر مربع وسعت است و از مجموعه ?? استان و ?سرزمین و در ? منطقه اصلی به نامهای Atlantic, Central, Noth, Prairies و West Coast تشکیل گشته است. فرهنگ و جمعیت هر یک از این بخشها متفاوت و نمایانگر تصویری متفاوت از این کشور پهناور میباشند

?-?- Atlantic- منطقه آتلانتیک ازمجوعه استانهای Nova Scotia, New Brunswick, Prince Edward Island و New Founland & Lanrador تشکیل گشته است. ماهیگیری،‌ کشاورزی، جنگلداری، استخراج معدن و توریست از مهمترین فعالیت های این منطقه به شمار میروند.

?-?- کانادای مرکزی یا Central Canada: از مجموعه استانهای Ontario و Quebec تشکیل گشته است. این منطقه پرجمعیت ترین ناحیه در کشور کانادا است. انتاریو و کبک مجموعا بیشتر از ?/? کل محصولات کانادا را تولید میکنند.

?-?- Prairies: از مجموعه استانهای Manitoba، Saskatchwan و Alberta تشکیل گشته است. بیشتر زمینهای این ناحیه صاف و بارور میباشند و برای کشاورزی ایده آل هستند. همچنین این زمینها غنی از منابع انرژی میباشند. این منطقه از کوههای راکی آغاز شده و در غرب آلبرتا به پایان میرسد. سلسله جبال راکی شامل بلندترین قلل آمریکای شمالی میباشند.

?-?- سواحل غربی یا West Coast: استان British Columbia به دلیل دامنه ها و جنگل های بسار زببایش مشهور میباشد. منابع طبیعی این استان از قبیل چوب و ماهیگیری برای اقتصاد کشور بسیار مهم میباشد. میوه کاری و توریسم از دیگر فعالیتهای مهم این استان میباشد.

?-?- منطقه شمال یا North: این منطقه از مجموعه سه سرزمین کانادا تشکیل میشود. Yokun, Northwest Territoriesو Nunavut. این منطقه ?/? زمینهای کانادا را تشکیل میدهد. از منابع مهم این منطقه میتوان به نفت، گاز طبیعی، طلا، روی و سرب میباشد.

 

.مسافت: واحد اندازه گیری مسافت در کانادا کیلومتر میباشد. کانادا بیشتر از ???? کیلومتر پهنا دارد. سفر زمینی از هالیفاکس تا ونکوور حدود ? روز به طول میکشد و این در حالی است که همین مسیر به صورت هوایی حدود ? ساعت به طول می انجامد.

 

جمعیت: جمعیت کانادا بر طبق آخرین گزارش اداره آمار کانادا، ??,???,??? نفر است. حدود ??? مردم کانادا در شهرهایی که کمتر از ??? کیلومتر تا مرزهای آمریکا فاصله دارند زندگی میکنند.

 

 

پایتخت: شهر اتاوا پایتخت کشور کانادا بوده و حدود ? میلیون نفر جمعیت دارد. پرجمعیت ترین شهر کانادا تورنتو میباشد که جمعیت تورنتو بزرگ GTA حدود ?.? میلیون نفراست. شهرهای مونترال و ونکوور با ?.?و ?.? میلیون نفر در رده های بعدی هستند.

 

 

جمعیت فرانسوی زبان: فرانسه زبان مادری حدود ?.? میلیون کانادائی است. بیشتر فرانسوی زبانها در استان کبک زندگی میکنند. اما در حدود ? میلیون نفر از آنها در استانهای دیگر کانادا بسر میبرند. حدود ?? درصد از فرانسوی زبانهای بیرون استان کبک، در استانهای Ontario و New Brunswick زندگی میکنند. زبان فرانسه یکی از دو زبان رسمی کانادا در کنار انگلیسی میباشد

 

 

نظام آموزشی کانادا:

 

ساختار کلی و سیاستهای آموزشی

ساختار سازمانی نظام آموزشی

نظام آموزشی و ساختارآن درایالات و قلمروهای کانادا به کلی با یکدیگرمتفاوت اند.اما به طورکلی میتوان گفت نظامهای آموزشی کشورکانادا ازیک دوره پیش دبستانی با مدت زمانی1تا2سال؛مقطع آموزش ابتدایی با مدت زمان 5 تا 8سال و مقطع آموزش متوسطه، تا پایان پایه12تحصیلی؛متشکل شده است .

سیاست های آموزشی

از آنجاییکه وظیفه رسیدگی و نظارت برحوزه آموزش درکشورکانادا به طور کامل درحوزه اختیارات ایالات وقلمروهای کشور قرار دارد از این روی هیچگونه نظام آموزشی فدرالی در این کشور وجود ندارد.به دیگر سخن نوعی تعهد ملی نسبت به حوزه آموزش دراین کشور به چشم خورده وآموزش پایه برای کلیه شهروندان کانادایی آزاد و رایگان می باشد.البته دراین میان هر ایالت با وجود تشایه در اغلب زمینه ها با سایر ایالات،علائق منطقه ای خاص خود را نیزدنبال مینماید.درحوزه آموزش عالی، موسسات به دو دسته کالج های ایالتی ودانشگاه ها تقسیم میگردند..درکشورکانادا تفاوتهای عمده ای میان نظام آموزشی ایالات مختلف مشهود میباشد.به نحویکه درکشورکانادا برخلاف سایرکشورها که کلاس4دبیرستان آخرین سال تحصیلی مقطع متوسطه محسوب میگردد؛ درکشورکانادا براساس قوانین خاص ایالتی هرایالت پایان مقطع متوسطه در ایالات مختلف از سال11تا13ادامه می یابد.آموزش عالی درکشورکانادا ازطریق موسسات آموزش عالی تحت عناوین ذیل به دانشجویان ارائه میگردد :

1.دانشگاه های ایالتی

2.دانشکده های ایالتی

3.کالج های ایالتی

4.کالج های کاربردی

5.موسسات غیررسمی فنی وحرفه ای

ازآنجاییکه اغلب دانشگاهها و مراکزآموزش عالی کشورکانادا به صورت گسترده ازمحل بودجه ملی تأمین اعتبار میگردند از این روی دانشجویان خارجی قادر خواهند بود با پرداخت شهریه ناچیزازدوره های آموزش عالی پیشرفته برخوردارگردند.در دانشگاهها حیطه وسیعی ازدوره های آموزشی ومدارک علمی متنوع من جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد،دکتری وگواهینامه فنی وحرفه ای ارائه میگردد.درنظام آموزشی کشورکانادا سعی براین است که دانش آموزان به روشهای مختلف درمدارس دولتی تحصیل نمایند بطوریکه دربرخی موارد مطابق با نیازدانش آموزان برنامه های آموزشی جداگانه ای پیش بینی شده (سیستم جداسازی)و یا ازبرنامه های عادی آموزشی برخوردار میگردند.(سیستم تلفیق ).

 


نوشته شده در سه شنبه 87/6/12ساعت 9:53 صبح توسط سارا نظرات ( ) | |


قالب وبلاگ : قالب وبلاگ